Kognitivni razvoj predškolca uveliko zavisi od posvećenosti roditelja

kognitivni

Šta je kognitivni razvoj?

Roditelji koji imaju trogodišnjake sigurno stalno čuju neprekidna pitanja poput, “Zašto to moram uraditi?” ili “Zašto pas ne priča samnom?” itd. Važno je shvatiti da je to normalni kognitivni razvoj kroz koje vaše dijete prolazi. Iako tih pitanja zna biti na stotine dnevno, strpite se, jer ona vašem djetetu pomažu da shvati svijet oko sebe. Nemojte se truditi da objašnjavate vaša pravila do detalja, djeca tog uzrasta još uvijek ne mogu razumijeti i rezonovati stvari na taj način. Primjetit ćete da vaše dijete nakon par minuta vašeg filozofskog objašnjavanja jednostavno okrene glavu i počne gledati u igračke koje su mnogo interesantnije od vašeg njemu nerazumljivog govora. Umjesto toga, pokušajte da vaši odgovori budu kratki poput, “Zato što je to dobro za tebe” ili “Da se ne bi povrijedila” , kako bi dijete razumjelo šta mu govorite, a ujedno i dobilo odgovor na svoje pitanje.

Apstraktna pitanja

Iako neka pitanja vašeg djeteta znaju biti veoma zbunjujuća shvatite ih ozbiljno. Pokušajte dijete ne ostavljati bez odgovora. Ako na pitanje poput “Zašto sunce sija” ne znate odgovor radije recite da ćete zajedno pronaći knjigu o suncu i saznati odgovor. Kada tako postupate vi širite vidike svom djetetu, hranite njegovu radoznalost i učite ga da razmišlja jasnije. U ovim godinama dijete ne može posmatrati problem iz više uglova. Tako npr. ako ponudite djetetu dvije čaše različito oblika (jednu manju, ali širu; a drugu veću, ali užu) i u njih naspete istu količinu soka, dijete će uvijek izabrati veču i užu čašu. Njihova logika u tom periodu je da je ono što je veće sadrži u sebi više. Tek u sedmoj godini života djecu počinju sagledavati problem iz više uglova.

Četvrta godina

Sa četiri godine dijete počinje da razumije koncepte koji se još više i detaljnije razvijaju kada krene u školu. Dijete sada razumije da je dan podijeljen na jutro, popodne i veče, te da postoje godišnja doba. U petoj godini djeca već poznaju neke dane u sedmici, te da je svaki dan podijeljen na sate i minute. Takođe se počinju zanimati i razumijevati brojanjem, slovima, odnosima veličina (npr. veće naspram manjeg) i imenima geometrijskih oblika.

Naravno ako imate bilo kakvih pitanja ili nejasnoća povodom kognitivnog razvoja vašeg djeteta ili ako primjetite da se vaše dijete ne razvija približno kao njegovi vršnjaci, uvijek je dobro posjetiti pedijatra. Time možete ukloniti svoje sumnje i pomoći svom djetetu.