Igra i razvoj djeteta – metode igre

seminarski rad

Igra i razvoj djeteta – metode igre

 

Predškolski odgoj i obrazovanje

Naslov: Igra i razvoj djeteta

Predmet: Metode igre

Seminarski potpisuje: Aida Teljiović

 

Značaj igre

Predškolsko doba je doba snažnog učenja. Da bi dijete razvilo puni potencijal važna je raznolikost iskustva i kvaliteta okruženja. Osnovna područja koja su obuhvaćena igrom odnose se na razvoj kognitivnih, motoričkih, socijalnih, govornih funkcija, kao i na razvoj samopouzdanja

Kognitivni razvoj uključuje; spoznavanje i učenje na doživljajima djece.

Motorički razvoj uključuje; koordinaciju tjelesnih pokreta, razvoj fine i grube motorike.

Socijalni razvoj uključuje; razvoj odnosa u obitelji – u početku s majkom, a kasnije s oba roditelja, te s braćom i sestrama,nanama i didama.

Govorni razvoj uključuje; priliku da dijete sluša, čita, piše, izloženost jeziku visoke kvalitete, vokalizaciju.

Razvoj samopouzdanja uključuje rješavanje određenog problema vlastitom aktivnošću i istraživanjem.

 

Zaključak

Koliko je igra važna u procesu učenja i razvoja, govori sve veče pridavanje pažnje  istraživanju same igre. Novija istražiavanja govore kako djeca mnogo toga mogu naučiti iz svoje neposredne okoline. U Švedskoj se već dugo vremena u vrtićima sprovodi vanjska pedagogija, gdje djeca uče jezik, matematiku, moju okolinu i ostale predmete dok se igraju napolju. Djeca ne razumiju apstraktne pojmove, ali u prirodi možemo naći objašnjenja za razne moguće pojave. Dok se igraju sa jesenjim lišćem uče o jeseni kao godišnjem dobu, raznim oblicima vezane za matematiku ,uče o bojama, možda usput pjevaju pjesmicu o jeseni i pri tome razgovaraju treniraju govor, a kretanjem i kupljenjem lišća treniraju grubu motoriku.

 

Preuzmi seminarski: Igra i razvoj djeteta