PATHS – program

seminarski rad

PATHS – program

 

Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus

Kolegij: Socijalno i emocionalno učenje u ranoj dobi

Seminarski rad

Tema: PATHS- program

Seminarski potpisuje: Aida Teljigović

Sadržaj

 

Uvod. 4

PATHS (Promoting Alternative Thinking Strategies). 5

Osnovni faktori programa. 6

Koncept samoefikasnosti 7

Koncept emocionalnog razumijevanja. 7

Koncept samokontrole. 7

Vještina mišljenja. 8

Koncept socijalnih vještina i vršnjačkih odnosa. 8

Učinkovitost PATHS – RASTEM predškolskog programa. 9

 

Sažetak

Posljednjih godina se sve više naglašava važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz prizmu predškolskog i školskog obrazovanja. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u predškolski i školski kurikulum. Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjivanje problematičnih ponašanja djece i mladih,  kao i emocionalnih poteškoća, dok istovremeno povećavaju socijalno prilagođavanje i podstiču akademski uspjeh učenika.

Cilj je da se ukaže na postojeće problema , ali i rješenja koja se koriste širom svijetu. U ovom radu su daje poseban osvrt na Paths-program, koji već  unazad 10 godina daje izvanredne rezultate.

Ključne riječi: socijalni i emocinalni razvoj, PATHS- program, kurikulum.

 

Zaključak
Na obrazovanje o emocijama često se gleda sa skepticizmom, a odgajatelji i učitelji uglavnom smatraju da ovakvi programi nadilaze doseg rada predškolskih i školskih ustanova i da zapravo oduzimaju dragocjeno vrijeme za školsko postignuće te dodatno opterećuju odgajatelje i nastavnike. Zato je ključno naglasiti da programi usmjereni na razvoj emocionalnih kompetencija zapravo unaprjeđuju  klimu i poboljšavaju školski uspjeh na način da kod djece razvijaju vještine slušanja i usmjeravanja pažnje, odgovornosti i predanosti u radu, načine kontrole impulsa i nošenja s događajima koji ih uznemiruju. Istraživanja u posljednjih 10-15 godina pokazuju kako programi socijalnog i emocionalnog učenja predstavljaju konkretan pristup za smanjenje problematičnih ponašanja kod djece i mladih, te pokazuju izvanreda napredak u socijalnom i emocionalnom razvoju. Bilo bi više nego poželjno, s obzirom na poteškoće djece i mladih BiH, da se PATHS- program integriše i na ovim prostorima.

Preuzmi seminarski rad: PATHS – program