Djeca sa oštećenjem vida uče slova i brojeve u pripremi za školu

slabovidna djeca 2.dio

Djeca sa oštećenjem vida uče slova i brojeve u pripremi za školu

Upotreba drugih čula

Slabovidna djeca će najvjerovatnije imati dosta teškoća da nauče prepoznavati brojeve. Postoje više načina da im se to olakša. Pronađite ili sami napravite  velike, pojedinačne brojeve od 0-9…

Slabovidna djeca se moraju osloniti na svoja druga čula, kao što su: čulo mirisa, dodira, okusa i sluha, kako bi učila o svom okruženju. Ovoga se trebate sjetiti svaki put, kada dijete želimo naučiti novoj vještini. Vid je duboko “uključen” u bilo koje aktivnosti djece predškolskog uzrasta, pa čak i matematiku. Postoje različiti načini kako se te aktivnost mogu uraditi sa slabovidnom djecom. Naročito ako ih želimo naučiti o osnovnim konceptima “strašne” matematike.

Prepoznavanje brojeva

Slabovidna djeca će najvjerovatnije imati dosta teškoća da nauče prepoznavati brojeve. Postoje više načina da im se to olakša. Pronađite ili sami napravite  velike, pojedinačne brojeve od 0-9. Praksa je pokazala da je najbolji materijal za to stiropor. Lagan je, nije teško rukovati s njim i  ne manje važno, jeftin je i lahko dostupan. Dobro bi bilo da je svjetlije boje, tako da brojevi budu u kontrastu s okolinom gdje ih stavljate. Dijete sa čulom dodira opipava formu broja, a u isto vrijeme ga i gleda. Nakon toga možete voditi dječiju ruku i vježbati da nacrta formu broja u zraku i glasno govoriti o kojem broju je riječ.

Brojanje

Djecu možete naučiti da broje sa predmetima s kojima mogu lahko manipulisati, kao što su: velike kocke, ali i sitne perle. Dijete može pokupiti određene predmete sa poda i ubacivati ih u posudu ili kantu. Pri tome, neka dijete broji naglas, kada god čuje da predmet udari o dno posude ili kante.

Računanje

Roditelji mogu koristite abakus da nauče djecu osnovama sabiranja. Dozvolite mu da sjedne blizu stola, na kojem je abakus okrenut prema njemu. Vodite dječiju ruku kada povlači jednu po jednu kuglicu na drugu stranu. Govorite glasno matematički problem sve dok se željeni broj kuglica ne prebaci na drugu stranu. Dijete tada može sa svojim prstima glasno izbrojati broj kuglica na suprotnoj strani abakusa.

Auditivne povratne informacije (Auditivni fidbek)

Da bi naučila različite koncepte, slabovidna djeca trebaju različite zvukove. Zvuk se može koristiti, da bi dijete naučilo matematičke vještine, kroz pjesmu, rimu, pričanjem priča… Pustite djecu da zajedno pričaju ili pjevaju, jer na taj način mogu ojačati ovu metodu učenja.