Šta Vi možete učiniti da potaknete razvoj djeteta od prve do druge godine

vi

Šta Vi možete učiniti da podstaknete razvoj djeteta od prve do druge godine

Pomozite djetetu od 1. do 2. godine

•Djetetu treba sigurna, predvidiva okolina/svakodnevnica sa jasnom strukturom da bi se osjećalo sigurno i nastavilo s istraživanjem i slobodnim razvojem
•Hvalite i potkrjepljujte dijete za sva željena ponašanja, potrebno im je puno ohrabrenja i odobravanja!
•Čitajte djetetu svaki dan, neka dijete okreće stranice i pri tom mijenjajte redoslijed imenovanja predmeta u slikovnicama ( ja-ti-ja-ti)
•Dovršite riječ koju dijete pokuša da izgovori i pri tom je proširite (npr. dijete kaže “A” ili “auto” i pokazuje na “auto”, a Vi kažete: “Bravo! Jeste, to je crveni auto.”)
  Vježbajte strpljivo izgovor sa djetetom svakodnevno
•Opisujte djetetu emocije koje iskazuje (npr. “Ti si sretna kad si u parku!”, “Kako si vesela kada dođe tetka!”, itd.)
•Ohrabrujte igre pretvaranja-“kobajagi”
•Ohrabrujte empatiju, suosjećanje s drugima (npr. kada neko dijete plače, ohrabrite dijete da ga/ je zagrli)
•Koristite kratke i jednostavne fraze kada govorite djetetu
•Postavljajte jednostavna pitanja
•Igrajte se šutanja, kortrljanja i bacanja lopte
•Djetetu obezbjedite igračke koje se guraju ili vuku, interaktivne igračke
•Ohrabrujte i podržavajte dijete da koristi čašu da pije i kašiku da jede samostalno,bez obzira koliko se pri tom uprlja
•Pravite balone od pjene da ih vaše dijete hvata i kažiprstom rasprsne
•Igrajte se igračkama koje su svrsishodne(razvoj mašte)
•Pokazujte mu kako da crta linije gore-dole i lijevo-desno, krug. (Potkrijepite svaki pokušaj imitacije ovih radnji!)
•Pričajte djetetu o konceptu korištenja toaleta samostalno i vježbajte kroz igru sjedenja na WC šolji sa dječijim sjedalom ili na tuti/noši
•Ohrabrujte dijete da prepoznaje kada je mokro/kada ga treba presvući, potkrijepite ga svaki put kada Vam to samostalno komunicira
•Pjevajte dječije pjesmice i brajalice
•Igrajte se igrice glasanja životinja (dijete pogađa «kako/šta kaže krava?» i «ko kaže muuuuuu?»
•Igrajte se «SPARIVANJA», pokušavajući na razne načine naći šta ide sa čim (Identični predmeti, različiti predmeti iste svrhe, predmeti i slike predmeta, itd.)