Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih sposobnosti djece

seminarski rad

Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih sposobnosti djece

 

Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus

Kolegij: Istraživanje dječijeg muzičkog stvaralaštva

Tema: Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih

sposobnosti djece

Seminarski rad potpisuje: Aida Teljigović

Sadržaj:

1.Uvod. 5

2. Ciljevi 5

3. Tipovi aktivnosti 6

Životno-praktične i spontane aktivnosti 6

Specifične aktivnosti 6

Kompleksni tipovi aktivnosti 6

4. Metodska uputstva. 7

5. Priroda muzičkih sposobnosti 8

Razvoj muzičkih sposobnosti 8

Briga za razvoj muzičke nadarenosti 9

Uloga roditelja i učitelja u razvoju muzičkog talenta. 10

Zadaci odgajatelja i nastavnika: 10

6. Zaključak. 11

Literatura. 12

1.Uvod

Predškolski uzrast je period intenzivnog razvoja muzičkih sposobnosti. Iako dijete posjeduje muzičke potencijale i aktivan je učesnik u sopstvenom muzičkom razvoju, veoma je važan pravovremeni i stimulativni uticaj sredine. Muzičke aktivnosti u predškolskim ustanovama treba da budu brižljivo planirane i prate interesovanje i razvoj svakog djeteta. Pratiti muzičku aktivnost djeteta znači uočiti inicijativu, kako: doživljava, pjeva, igra (pleše), kreativno izražava. U muzičkim aktivnostima kroz igru dijete upoznaje svoje mogućnosti, stvara sopstveni način muzičkog izražavanja i reprodukovanja, izražava osjećanja, potrebe, interesovanja i kreativne mogućnosti.

Muzika ima značajnu ulogu u podsticanju kognitivnog, jezičkog, emotivnog, socijalnog i motornog razvoja.

Krajnji ciljevi ovog područja aktivnosti su: razvijanje muzikalnosti, stvaranje pozitivnog odnosa prema muzici, sudjelovanje u individualnom i grupnom muziciranju i oblikovanju muzičkog ukusa.

Zaključak

Prateći dijete kako sluša muziku, kako je doživljava i izražava, bilo u sviranju, pokretu ili likovno i u stvaralačkim ostalim oblicima, možemo upoznati  interese i sposobnosti djeteta. Mnoga djeca ne mogu pravilno i lijepo pjevati, pa ih taj neuspjeh odbija od pjevanja i nerado slušaju i druge – ali rado slušaju instrumentalnu muziku, traže objašnjenja, govore o njoj i žele “svirati”.

Kod kuće, u krugu porodice, preporučuje se, ako nam to životni uslovi i prostor dopuštaju , da muziku slušamo u miru i pažljivo. Time navikavamo i djecu na pažljiv odnos prema glazbi. Slušanje neposredno izvođene muzike, tj. da svira neko odrastao kod kuće ili da slušamo snimke s cd-a ili Youtube-a, ima prednost pred TV ili radio-emisijama, jer odabranu muziku možemo slušati kad hoćemo i koliko puta hoćemo, što je za predškolsko dijete važno. Tako možemo i dijete pripremiti za slušanje, pobuditi u njemu interes za ono što će slušati.

 

Preuzmi seminarski rad: Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih