Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus
Kolegij: Istraživanje dječijeg muzičkog stvaralaštva
Tema: Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih
sposobnosti djece
Seminarski rad potpisuje: Aida Teljigović
1.Uvod. 5
2. Ciljevi 5
3. Tipovi aktivnosti 6
Životno-praktične i spontane aktivnosti 6
Specifične aktivnosti 6
Kompleksni tipovi aktivnosti 6
4. Metodska uputstva. 7
5. Priroda muzičkih sposobnosti 8
Razvoj muzičkih sposobnosti 8
Briga za razvoj muzičke nadarenosti 9
Uloga roditelja i učitelja u razvoju muzičkog talenta. 10
Zadaci odgajatelja i nastavnika: 10
6. Zaključak. 11
Literatura. 12
Predškolski uzrast je period intenzivnog razvoja muzičkih sposobnosti. Iako dijete posjeduje muzičke potencijale i aktivan je učesnik u sopstvenom muzičkom razvoju, veoma je važan pravovremeni i stimulativni uticaj sredine. Muzičke aktivnosti u predškolskim ustanovama treba da budu brižljivo planirane i prate interesovanje i razvoj svakog djeteta. Pratiti muzičku aktivnost djeteta znači uočiti inicijativu, kako: doživljava, pjeva, igra (pleše), kreativno izražava. U muzičkim aktivnostima kroz igru dijete upoznaje svoje mogućnosti, stvara sopstveni način muzičkog izražavanja i reprodukovanja, izražava osjećanja, potrebe, interesovanja i kreativne mogućnosti.
Muzika ima značajnu ulogu u podsticanju kognitivnog, jezičkog, emotivnog, socijalnog i motornog razvoja.
Krajnji ciljevi ovog područja aktivnosti su: razvijanje muzikalnosti, stvaranje pozitivnog odnosa prema muzici, sudjelovanje u individualnom i grupnom muziciranju i oblikovanju muzičkog ukusa.
Prateći dijete kako sluša muziku, kako je doživljava i izražava, bilo u sviranju, pokretu ili likovno i u stvaralačkim ostalim oblicima, možemo upoznati interese i sposobnosti djeteta. Mnoga djeca ne mogu pravilno i lijepo pjevati, pa ih taj neuspjeh odbija od pjevanja i nerado slušaju i druge – ali rado slušaju instrumentalnu muziku, traže objašnjenja, govore o njoj i žele “svirati”.
Kod kuće, u krugu porodice, preporučuje se, ako nam to životni uslovi i prostor dopuštaju , da muziku slušamo u miru i pažljivo. Time navikavamo i djecu na pažljiv odnos prema glazbi. Slušanje neposredno izvođene muzike, tj. da svira neko odrastao kod kuće ili da slušamo snimke s cd-a ili Youtube-a, ima prednost pred TV ili radio-emisijama, jer odabranu muziku možemo slušati kad hoćemo i koliko puta hoćemo, što je za predškolsko dijete važno. Tako možemo i dijete pripremiti za slušanje, pobuditi u njemu interes za ono što će slušati.
Preuzmi seminarski rad: Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih