Terapija usmjerena na osobu

seminarski rad

Terapija usmjerena na osobu

 

Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus

Kolegij: Psihoterapijske tehnike u radu s djecom

Tema: Terapija usmjerena na osobu

Seminarski rad potpisuje: Aida Teljigović

Sadržaj:

1.      Uvod…………………………………………………………………………………3

2.      Historijska pozadina…………………………………………………………………4

3.      Pogled na ljudsku prirodu………………………………………………………………………………..5

4.      Terapijski procesi……………………………………………………………………………………………6

4.1.Terapijski ciljevi…………………………………………………………………………………………….6

4.2.Terapeutova funkcija i uloga……………………………………………………………………………6

5.      Terapijske tehnike i postupci…………………………………………………………………………….7

5.1.Područje primjene…………………………………………………………………………………………..8

6.      Prednosti i nedostaci pristupa usmjerenog na osobu…………………………………………….9

7.      Zaključak………………………………………………………………………………………………………10

8.      Literatura………………………………………………………………………………………………………11

 

Uvod

 

Dok je Maslov, predloživši teoriju ličnosti i motivacije, postao ključna ličnost humanističke teorije, za pionira humanističke savjetodavne prakse se smatra Karl Rodžers (1902-1987), tvorac „na klijenta usmjerene“ ili „klijentom vođene“ nedirektivne terapije. Odrastao je u porodici koju su obilježavali bliski i topli odnosi, ali i stroga religiozna pravila. Njegovi interesi su se mjenjali tokom studija pa je od agrikulture, historije i religije došao do kliničke psihologije.

1946. godine počinje raditi na Zapadnom institutu bihevioralnih znanost u La Jolli u Kaliforniji. Radio je sa grupom ljudi koji su nastojali povećati svoje sposobnosti u odnošenju s ljudima. Zajedno sa svojim saradnicima osniva 1968. godine Centar za proučavanje osobe u La Jolli.

Inače je u cijelom svijetu poznat po tome što je stvorio i razvio humanistički pokret u psihoterapiji. Sržna tema njegove terapije je nužnost nevrjednujućeg slušanja i prihvatanja. Svoj pristup je primjenjivao na osobe u politici, trenirajući političare, vođe i skupine u sukobu……

 

4.     Zaključak

 

Možemo slobodno zaključiti da se Rogersova teorija zasniva na pretpostavci da klijenti mogu razumjeti faktore u svom životu koji ih čine nesretnim. Najveći dio odgovornosti za smjer terapije se pripisuje klijentu. Slažem se sa idejom da terapeuti trebaju biti više uključeni u svijet samih klijenata, međutim s tim treba biti oprazan, jer se lako može javiti prevelika povezanost sa klijentom, ali isto tako odbacivanje i nerazumjevanje klijenta. To može zavisiti od terapeutove autantičnosti i kongruentnosti koji su toliko važni u ovom pristupu. S druge strane mislim da se mnogi terapeutu drže na odstojanju od klijenata i njihovih poteškoća ne pokazujući empatičnost i razumijevanje za njih. Mnogi ne smatraju da se trebaju vezati za klijente, te da se na taj način gubi njihova moć i profesionalnost. Lično mislim da terapeuti trebaju biti iskreni, empatični prema svom kllijentu, ali treba uvažiti i činjenicu da svi ljudi nisu isti, nemaju isti potencijal, te da dolaze iz različitih sredina i kultura te da samim time i njihove potrebe nisu iste. S tim na umu, terapeuti bi trebali imati i druge opcije za svoje klijente.

Terapija usmjerena na osobu
Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda den här webbplatsen godkänner du vår Dataskyddspolicy.
Mer information