Predškolski odgoj i obrazovanje – II ciklus
Kolegij: Partnerstvo porodice i vrtića
Tema: Oblici saradnje izmedu porodice i vrtića
Uticaj zaposlenosti roditelja na saradnju sa vrtićem
Seminarski potpisuje: Aida Teljigović
Sadržaj:
Teorijska osnova. 4
Preduslovi funkcionalne saradnje porodice i vaspitača. 4
Oblici saradnje. 7
Metodologija istraživanja. 9
Rezultati istraživanja. 13
Literatura. 14
Uvod
Saradnja porodice i vrtića važan je preduslov optimalnog razvoja i vaspitanja djeteta u institucionalnom kontekstu. Profesionalna uloga odgajatelja i životna uloga roditelja su veoma slične. Kada dijete pođe u vrtić, vaspitači i roditelji postaju saradnici na zajedničkom zadatku njege, vaspitanja i obrazovanja djeteta. Zbog toga je važno da roditelji i odgajatelji u međusobnu saradnju ulažu mnogo povjerenja, otvorenosti, tolerancije, objektivnosti i spremnosti za uvažavanje ličnih i profesionalnih kompetencija, razmjenu informacija o djetetu, usklađivanje vaspitnih uticaja i zajedničko rješavanje problema u razvoju djeteta.
Rezultati istraživanja
Na osnovu obrađenih podataka možemo zaključiti da je od ukupnog broja ispitanika, 62% žena, a 38% muškaraca. Iz dobijenih odgovora se između ostalog može zaključiti da je jedan od glavnih razloga zbog koje ne dolazi do saradnje između roditelja i vrtića, ustvari zaposlenost roditelja i neznanje oko ponuđenih vrtićkih aktivnosti u kojima bi oni mogli dati svoj doprinos. Roditelji su imali pravo da napišu bilo koji razlog koji oni misle da je relevantan, ai su izabrali zaposlenost. Većina roditelja, njih 9 želi samo informativni vid saradnje sa vrtićem s čime daju do znanja da ne žele veče učešće. Aritmetička sredina svih rezultata je 3, a standardna devijacija 3,87. Ovo je bio veoma mali uzorak, što objašnjava dobivene rezultate.
Preuzmi seminarski: Oblici saradnje između roditelja i vrtića