Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih sposobnosti djece

seminarski rad

Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih sposobnosti djece

 

Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus

Kolegij: Istraživanje dječijeg muzičkog stvaralaštva

Tema: Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih

sposobnosti djece

Seminarski rad potpisuje: Aida Teljigović

Sadržaj:

1.Uvod. 5

2. Ciljevi 5

3. Tipovi aktivnosti 6

Životno-praktične i spontane aktivnosti 6

Specifične aktivnosti 6

Kompleksni tipovi aktivnosti 6

4. Metodska uputstva. 7

5. Priroda muzičkih sposobnosti 8

Razvoj muzičkih sposobnosti 8

Briga za razvoj muzičke nadarenosti 9

Uloga roditelja i učitelja u razvoju muzičkog talenta. 10

Zadaci odgajatelja i nastavnika: 10

6. Zaključak. 11

Literatura. 12

1.Uvod

Predškolski uzrast je period intenzivnog razvoja muzičkih sposobnosti. Iako dijete posjeduje muzičke potencijale i aktivan je učesnik u sopstvenom muzičkom razvoju, veoma je važan pravovremeni i stimulativni uticaj sredine. Muzičke aktivnosti u predškolskim ustanovama treba da budu brižljivo planirane i prate interesovanje i razvoj svakog djeteta. Pratiti muzičku aktivnost djeteta znači uočiti inicijativu, kako: doživljava, pjeva, igra (pleše), kreativno izražava. U muzičkim aktivnostima kroz igru dijete upoznaje svoje mogućnosti, stvara sopstveni način muzičkog izražavanja i reprodukovanja, izražava osjećanja, potrebe, interesovanja i kreativne mogućnosti.

Muzika ima značajnu ulogu u podsticanju kognitivnog, jezičkog, emotivnog, socijalnog i motornog razvoja.

Krajnji ciljevi ovog područja aktivnosti su: razvijanje muzikalnosti, stvaranje pozitivnog odnosa prema muzici, sudjelovanje u individualnom i grupnom muziciranju i oblikovanju muzičkog ukusa.

Zaključak

Prateći dijete kako sluša muziku, kako je doživljava i izražava, bilo u sviranju, pokretu ili likovno i u stvaralačkim ostalim oblicima, možemo upoznati  interese i sposobnosti djeteta. Mnoga djeca ne mogu pravilno i lijepo pjevati, pa ih taj neuspjeh odbija od pjevanja i nerado slušaju i druge – ali rado slušaju instrumentalnu muziku, traže objašnjenja, govore o njoj i žele “svirati”.

Kod kuće, u krugu porodice, preporučuje se, ako nam to životni uslovi i prostor dopuštaju , da muziku slušamo u miru i pažljivo. Time navikavamo i djecu na pažljiv odnos prema glazbi. Slušanje neposredno izvođene muzike, tj. da svira neko odrastao kod kuće ili da slušamo snimke s cd-a ili Youtube-a, ima prednost pred TV ili radio-emisijama, jer odabranu muziku možemo slušati kad hoćemo i koliko puta hoćemo, što je za predškolsko dijete važno. Tako možemo i dijete pripremiti za slušanje, pobuditi u njemu interes za ono što će slušati.

 

Preuzmi seminarski rad: Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih

Razvoj sposobnosti za procjenjivanje elementarnih muzičkih sposobnosti djece
Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse. Genom att använda den här webbplatsen godkänner du vår Dataskyddspolicy.
Mer information