Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus
Kolegij: Socijalno i emocionalno učenje u ranoj dobi
Seminarski rad
Tema: PATHS- program
Seminarski potpisuje: Aida Teljigović
Sadržaj
Uvod. 4
PATHS (Promoting Alternative Thinking Strategies). 5
Osnovni faktori programa. 6
Koncept samoefikasnosti 7
Koncept emocionalnog razumijevanja. 7
Koncept samokontrole. 7
Vještina mišljenja. 8
Koncept socijalnih vještina i vršnjačkih odnosa. 8
Učinkovitost PATHS – RASTEM predškolskog programa. 9
Sažetak
Posljednjih godina se sve više naglašava važnost razvoja djetetovih socijalnih i emocionalnih vještina kroz prizmu predškolskog i školskog obrazovanja. Rezultati istraživanja idu u prilog tvrdnjama da se socijalne i emocionalne kompetencije mogu naučiti kroz programe integrirane u predškolski i školski kurikulum. Takvi programi čine se učinkovitim načinom za smanjivanje problematičnih ponašanja djece i mladih, kao i emocionalnih poteškoća, dok istovremeno povećavaju socijalno prilagođavanje i podstiču akademski uspjeh učenika.
Cilj je da se ukaže na postojeće problema , ali i rješenja koja se koriste širom svijetu. U ovom radu su daje poseban osvrt na Paths-program, koji već unazad 10 godina daje izvanredne rezultate.
Ključne riječi: socijalni i emocinalni razvoj, PATHS- program, kurikulum.
Zaključak
Na obrazovanje o emocijama često se gleda sa skepticizmom, a odgajatelji i učitelji uglavnom smatraju da ovakvi programi nadilaze doseg rada predškolskih i školskih ustanova i da zapravo oduzimaju dragocjeno vrijeme za školsko postignuće te dodatno opterećuju odgajatelje i nastavnike. Zato je ključno naglasiti da programi usmjereni na razvoj emocionalnih kompetencija zapravo unaprjeđuju klimu i poboljšavaju školski uspjeh na način da kod djece razvijaju vještine slušanja i usmjeravanja pažnje, odgovornosti i predanosti u radu, načine kontrole impulsa i nošenja s događajima koji ih uznemiruju. Istraživanja u posljednjih 10-15 godina pokazuju kako programi socijalnog i emocionalnog učenja predstavljaju konkretan pristup za smanjenje problematičnih ponašanja kod djece i mladih, te pokazuju izvanreda napredak u socijalnom i emocionalnom razvoju. Bilo bi više nego poželjno, s obzirom na poteškoće djece i mladih BiH, da se PATHS- program integriše i na ovim prostorima.
Preuzmi seminarski rad: PATHS – program