Podsticanje djetetovog razvoja od prve do druge godine

razvoja

Podsticanje djetetovog razvoja od prve do druge godine

Šta raditi od 12. do 24. mjeseca

Što je dijete starije njegove razvojne potrebe postaju sve zahtjevnije i komplikovanije, kako za samo dijete, tako i za roditelja koji želi pomoći u podsticanju tog razvoja.

Od 12-18 mjeseci

• Ako se dijete ponaša neprikladno, recite jasno “NE”, ali nipošto ne tucite dijete, ne povisujte ton i ne dajite duga objašnjenja

• Ako je potrebno preusmjerenje ka pozitivnim ponašanjima, time-out/ kazna smije trajati samo 30 sekundi do 1 minute! (bez pregovaranja i objašnjavanja)

• Obasipajte dijete pažnjom, vokalnim potkrepljenjem/odobravanjem, ohrabrenjem, poljupcima i maženjem za sva prikladna/željena ponašanja

• Recite mu da je DOBRO, kada je stvarno dobro, time mu pokazujete šta su to poželjna ponašanja i šta se očekuje od njega

• Morate provoditi 4 puta više vremena u potkrepljivanju željenih ponašanja i pokušaja nego u kažnjavanju i preusmjeravanju!

• Koristite kratke i jednostavne fraze kada govorite djetetu

• Postavljajte jednostavna pitanja

• Objašnjavajte vašem djetetu radnje i imenujte predmete, dok ih zajedno radite (npr. “Mama ti sad pere ruke sapunom i vodom, pa ih sušimo peškirom…”)

• Čitajte djetetu svaki dan, neka dijete okreće stranice (tvrdih korica) i pri tom mijenjajte redoslijed imenovanja/ pokazivanja predmeta u slikovnicama (ja-ti-ja-ti)

• Dovršite riječ koju dijete pokuša da izgovori i pri tom je proširite (npr. dijete kaže “A” ili “auto” i pokazuje na “auto”, a vi kažete: “Bravo! Jeste, to je crveni auto.”

• Igrajte se kockicama, igračkama za umetanje oblika kroz otvore, puzlama i drugim igrama koje podstiču dijete da koristi obje ruke

• Dajte djetetu da boji i pokazujte mu kako da crta linije gore-dole i lijevo-desno. (Potkrijepite svaki pokušaj imitacije ovih radnji!)

• Učite dijete da pokazuje dijelove tijela

• Pjevajte pjesmice koje imaju pokrete uz riječi, te ih radite skupa sa djetetom

• Dajte djetetu igračke koje se guraju i vuku, imaju svrsishodne radnje, interaktivne igračke

• Igrajte se kuhanja sa djetetom

• Budite strpljivi sa djetetom, pustite ga da vježba samostalno hranjenje, oblačenje, svlačenje, itd.

Od 18-24 mjeseca

• Djetetu treba sigurna, predvidiva okolina/ svakodnevnica sa jasnom strukturom da bi se osjećalo sigurno i nastavilo s istraživanjem i slobodnim razvojem

• Hvalite i potkrjepljujte dijete za sva željena ponašanja, potrebno im je puno ohrabrenja i odobravanja!

• Čitajte djetetu svaki dan, neka dijete okreće stranice i pri tom mijenjajte redoslijed imenovanja predmeta u slikovnicama (ja-ti-ja-ti)

• Dovršite riječ koju dijete pokuša da izgovori i pri tom je proširite (npr.dijete kaže “A” ili “auto” i pokazuje na “auto”, a Vi kažete: “Bravo! Jeste, to je crveni auto.” Vježbajte strpljivo izgovor sa djetetom svakodnevno

• Opisujte djetetu emocije koje iskazuje (npr. “Ti si sretna kad si u parku!”, “Kako si vesela kada dodje tetka!”, itd.)

• Ohrabrujte igre pretvaranja-“kobajagi”

• Ohrabrujte empatiju, suosjećanje s drugima (npr. kada neko dijete plače, ohrabrite dijete da ga/je zagrli)

• Koristite kratke i jednostavne fraze kada govorite djetetu

• Postavljajte jednostavna pitanja

• Igrajte se šutanja, kortrljanja i bacanja lopte

• Djetetu obezbjedite igračke koje se guraju ili vuku, interaktivne igračke

• Ohrabrujte i podržavajte dijete da koristi čašu da pije i kašiku da jede samostalno, bez obzira koliko se pri tom uprlja

• Pravite balone od pjene da ih vaše dijete hvata i kažiprstom rasprsne

• Igrajte se igračkama koje su svrsishodne (razvoj mašte)

• Pokazujte mu kako da crta linije gore-dole i lijevo-desno, krug. (Potkrijepite svaki pokušaj imitacije ovih radnji!)

• Pričajte djetetu o konceptu korištenja toaleta samostalno i vježbajte kroz igru sjedenja na WC šolji sa dječijim sjedalom ili na tuti/noši

• Ohrabrujte dijete da prepoznaje kada je mokro/kada ga treba presvući, potkrijepite ga svaki put kada Vam to samostalno komunicira

• Pjevajte dječije pjesmice i brajalice

• Igrajte se igrice glasanja životinja (dijete pogađa «kako/šta kaže krava?» i «ko kaže muuuuuu?»

• Igrajte se «SPARIVANJA», pokušavajući na razne načine naći šta ide sa čim (Identični predmeti, različiti predmeti iste svrhe, predmeti i slike predmeta, itd.).

 

Izvor: http://www.unicef.org/bih/ba