Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus
Kolegij: Kineziološke transformacije
Seminarski rad
Tema: Kritički osvrt na Plan i program predškolskog uzrasta
Seminarski potpisuje: Aida Teljigović
Uvod
Uslovi sredine u kojoj djeca rastu i razvijaju se ne podstiče uvjek na fizičke aktivnosti. Visok stepen urbanizacije i mehanizacije, oskudan životni prostor oko kuće, u kući, u vrtiću i školi, zagađena životna sredina, dnevni režim opterećen statičkim intelektualnim aktivnostima, naglašavaju važnost fizičkog vaspitanja u najmlađim uzrastima. Kada govorimo o razvoju predškolske djece znamo da postoje uzrasne karakteristike koje karakterišu određenu dob djeteta. To pravilo važi i za fizički razvoj djeteta.
Ipak treba napomenuti da svako dijete ima svoju zakonitost razvoja, a u toku tok razvoja postoje napredovanja, padovi i stagnacije. Svaki roditelj, ali i odgajatelj treba da bude svjestan da je svako dijete individua za sebe.
U strukturi programskih osnova vaspitno –obrazovnog rada, ostvaruju se, pored ostalih ciljeva i fizički razvoj djece putem tjelesnih aktivnosti. Zbog toga je neophodno već u predškolskoj vaspitno-obrazovnoj ustanovi, napraviti stručan vaspitno-obrazovni plan i program rada.
Zaključak
Tjelesni odgoj ne smije predstavljati sponu između matamatike, govora i moje okoline. Važno je osvijestiti nužnost tjelesnog vježbanja za zdrav rast i razvoj djeteta kako kod djece tako i odraslih. Tjelesne aktivnosti su temeljne aktivnosti u razvoju djeteta i prva karika u opštem sistemu poticanja rasta i razvoja te su ključne u ranoj dobi. Dijete rane dobi kreće se veći dio dana, što mu je potrebno za rast i razvoj. U toj dobi razvija se koštano-vezivni i živčano-mišićni sustav. Snažno rastu i razvijaju se veliki mišići. U tim godinama, dijete nauči hodati , trčati, skakati, penjati se i sl.. Kretanje mnogo utječe na pojačan rad organa za disanje, što povećava izmjenu tvari. Pokreti pridonose i razvoju središnjeg živčanog sistema.
Briga za zdravlje djece i njihov normalan tjelesni razvoj je važna zadaća odgoja djeteta rane dobi. Veoma je važno pravodobno uključiti zadovoljavajući tjelesni odgoj. Prirodne potrebe djeteta za kretanjem treba zadovoljiti, ali i njima rukovoditi.
Sadržaj:
2. Uzrasne karakteristike četverogodišnjeg djeteta
3. Predmet i problem rada
4. Cilj rada
5. Analiza zadataka za fizički razvoj djeteta
Preuzmi seminarski: Kritički osvrt na Plan i program predškolskog obrazovanja