Kritički osvrt na Plan i program predškolskog uzrasta

seminarski rad

Kritički osvrt na Plan i program predškolskog uzrasta

 

Predškolski odgoj i obrazovanje-drugi ciklus

Kolegij: Kineziološke transformacije

Seminarski rad

Tema: Kritički osvrt na Plan i program predškolskog uzrasta

Seminarski potpisuje: Aida Teljigović

 

Uvod
Uslovi sredine u kojoj djeca rastu i razvijaju se ne podstiče uvjek na fizičke aktivnosti. Visok stepen urbanizacije i mehanizacije, oskudan životni prostor oko kuće, u kući, u vrtiću i školi, zagađena životna sredina, dnevni režim opterećen statičkim intelektualnim aktivnostima, naglašavaju važnost fizičkog vaspitanja u najmlađim uzrastima. Kada govorimo o razvoju predškolske djece znamo da postoje uzrasne karakteristike koje karakterišu određenu dob djeteta. To pravilo važi  i za fizički razvoj djeteta.

Ipak treba napomenuti da svako dijete ima svoju zakonitost razvoja, a u toku tok razvoja postoje napredovanja, padovi i stagnacije. Svaki roditelj, ali i odgajatelj treba da bude svjestan da je svako dijete individua za sebe.

U strukturi programskih osnova vaspitno –obrazovnog rada, ostvaruju se, pored ostalih ciljeva i fizički razvoj djece putem tjelesnih aktivnosti. Zbog toga je neophodno već u predškolskoj vaspitno-obrazovnoj ustanovi, napraviti stručan vaspitno-obrazovni plan i program rada.

 

Zaključak
Tjelesni odgoj ne smije predstavljati sponu između matamatike, govora i moje okoline. Važno je osvijestiti nužnost tjelesnog vježbanja za zdrav rast i razvoj djeteta kako kod djece tako i odraslih. Tjelesne aktivnosti su temeljne aktivnosti u razvoju djeteta i prva karika u opštem sistemu poticanja rasta i razvoja te su ključne u ranoj dobi. Dijete rane dobi kreće se veći dio dana, što mu je potrebno za rast i razvoj. U toj dobi razvija se koštano-vezivni i živčano-mišićni sustav. Snažno rastu i razvijaju se veliki mišići. U tim godinama, dijete nauči hodati , trčati, skakati, penjati se i sl.. Kretanje mnogo utječe na pojačan rad organa za disanje, što povećava izmjenu tvari. Pokreti pridonose i razvoju središnjeg živčanog sistema.
Briga za zdravlje djece i njihov normalan tjelesni razvoj je važna zadaća odgoja djeteta rane dobi. Veoma je važno pravodobno uključiti zadovoljavajući tjelesni odgoj. Prirodne potrebe djeteta za kretanjem treba zadovoljiti, ali i njima rukovoditi.

Sadržaj:

2. Uzrasne karakteristike četverogodišnjeg djeteta

3. Predmet i problem rada

4. Cilj rada

5. Analiza zadataka za fizički razvoj djeteta

 

Preuzmi seminarski: Kritički osvrt na Plan i program predškolskog obrazovanja