Predškolski odgoj i obrazovanje
Naslov: Igra i razvoj djeteta
Predmet: Metode igre
Seminarski potpisuje: Aida Teljiović
Značaj igre
Predškolsko doba je doba snažnog učenja. Da bi dijete razvilo puni potencijal važna je raznolikost iskustva i kvaliteta okruženja. Osnovna područja koja su obuhvaćena igrom odnose se na razvoj kognitivnih, motoričkih, socijalnih, govornih funkcija, kao i na razvoj samopouzdanja
Kognitivni razvoj uključuje; spoznavanje i učenje na doživljajima djece.
Motorički razvoj uključuje; koordinaciju tjelesnih pokreta, razvoj fine i grube motorike.
Socijalni razvoj uključuje; razvoj odnosa u obitelji – u početku s majkom, a kasnije s oba roditelja, te s braćom i sestrama,nanama i didama.
Govorni razvoj uključuje; priliku da dijete sluša, čita, piše, izloženost jeziku visoke kvalitete, vokalizaciju.
Razvoj samopouzdanja uključuje rješavanje određenog problema vlastitom aktivnošću i istraživanjem.
Zaključak
Koliko je igra važna u procesu učenja i razvoja, govori sve veče pridavanje pažnje istraživanju same igre. Novija istražiavanja govore kako djeca mnogo toga mogu naučiti iz svoje neposredne okoline. U Švedskoj se već dugo vremena u vrtićima sprovodi vanjska pedagogija, gdje djeca uče jezik, matematiku, moju okolinu i ostale predmete dok se igraju napolju. Djeca ne razumiju apstraktne pojmove, ali u prirodi možemo naći objašnjenja za razne moguće pojave. Dok se igraju sa jesenjim lišćem uče o jeseni kao godišnjem dobu, raznim oblicima vezane za matematiku ,uče o bojama, možda usput pjevaju pjesmicu o jeseni i pri tome razgovaraju treniraju govor, a kretanjem i kupljenjem lišća treniraju grubu motoriku.
Preuzmi seminarski: Igra i razvoj djeteta