• Proizvodi zvukove/oglašava se
• Počinje se smijati i reaguje na ljude
• Okreće glavu prema zvukovima/ reaguje na glasne zvukove
• Obraća pažnju na ljudska lica
• Ostvaruje kontakt očima
• Prati pogledom predmete koji se kreću
• Drži glavu samostalno
• Prinosi ruke i predmete ustima
• Prinosi noge ustima
• Poseže za igračkom sa jednom rukom dok leži na leđima
• Gura nogama predmete ili tvrdu podlogu kada ga držite uspravno
• Dok leži na stomaku, podiže i rukice i noge
• Drži zvečku kratko u ruci
• Okreće/prevrće se u oba pravca
• Obraduje se osobama koje poznaje
• Umiri se kad čuje zvukove, naročito glasove
• Mazite se, pričajte i igrajte se sa djetetom tokom hranjenja, oblačenja, kupanja
• Igrajte se svakodnevno s djetetom na podu na leđima i stomaku
• Obradujte se i nasmijte djetetu kada se oglasi
• Pričajte, čitajte, pjevajte djetetu svakodnevno kao vid povratne informacije, reagujte na njegovo/no oglašavanje
• Nekada imitirajte zvukove koje vaše dijete proizvodi, ali također koristite i jasan govor
• Igrajte se “skrivanja” iz vidnog polja (npr. „GDJE JE ____?“ sakrijte se, „EVO GA/JE.“
• Postavite igračke ispred djeteta kada je budno i leži na stomaku, šuškajte i zveckajte igračkom da bi dijete poseglo za istom
• Dozvolite djetetu da istražuje predmete tako što ih stavlja usta
• Držite igračku iznad dječije glave i tražite da je dijete dosegne
• Držati dijete uspravno sa nogama na podu/tvrdoj podlozi dok mu pjevate/ pričate
• Imenujte djetetu svakodnevne predmete iz okoline
• Učvrstite dnevnu rutinu sa djetetom, s jasnim terminima za obroke i spavanje
• Držite igračku u vidnom polju djeteta i zvečite/šuškajte istom dok je lagano pomjerate sa lijeva na desno i obrnuto da je dijete pogledom prati i okreće glavu.
Izvor: https://www.unicef.org/bih