• Kombinuje dvije do tri riječi i stvara rečenice
• Odgovara na jednostavna pitanja
• Ima funkcionalan vokabular od pedeset riječi
• Imenuje učestale predmete/životinje sa slika (pas, maca, medo, auto, sok, kuća, trava, cvijet, drvo, list, kašika, knjiga…)
• Voli igru imitacije odraslih (radnji, igre, riječi)
• Ima interesovanja za slikovnice i samostalno lista slikovnicu tvrdih strana
• Razvija kompleksnu igru i uključuje druge u nju
• Pokazuje zabrinutost/empatiju kada prijatelj plače
• Prati dvosložne usmene zahtjeve (npr.“Pokupi svoje cipele i stavi ih u ormarić!”)
• Zna penjati se i silaziti stepenicama uz držanje
• Piše i kopira linije i krugove
• Baca loptu rukama iznad glave
• Samostalno inicira igru, ali je potreban nadzor i pomoć
• Jede samostalno kašikom, a počinje koristiti i viljušku
• Samostalno pere ruke
• Koristi toalet uz pomoć odrasle osobe, a kontroliše potrebu tokom dana (povremeno se dešavaju nezgode)
• Dijete voli da pomaže u izvršenju jednostavnih kućnih poslova
• Pjeva dijelove pjesmica
• Pravilno niže kolutove na štap po veličini
• Zna kako se glasaju životinje
• Dijete sparuje boje (razumije pokazati predmete koji su iste boje).
Izvor: http://www.unicef.org/bih/ba