Polazak u vrtić traži poprilično “detektivskog” rada

vrtić

Polazak u vrtić traži poprilično “detektivskog” rada

Adaptacija djece i roditelja

Jednostavnije je kočiti tu energiju, nego pronaći druge opcije. Jedan od načina da se to uradi je pokazati zainteresovanost za djetetove namjere, biti dostupan za igru i jednostavno se uključiti.

Vrtić je najvjerovatnije, za većinu djece, prvo mjesto gdje se upoznaju s drugom djecom i grupnim radom. S novim prijateljima dolaze nova pravila, adaptacija i kompromisi. U početku ove okolnosti mogu, kod roditelja i djece, izgledati nesigurne, ali se s vremenom pretvore u nove mogućnosti i izazove.

Kada dijete ne uživa ili se ne osjeća dobro u vrtiću, znakovi se mogu primjetiti na više načina. Npr. dijete se ne igra, često se svađa ili je tužno. Da bi se ove situcije izbjegle ili ispravile, potrebno je poprilično “detektivskog” rada, skupljanja informacija i detaljnih analiza. Obično se kod roditelja javljaju slijedeća pitanja:

  • Da li se dijete može povezati sa odgajateljicama?
  • Možda se boji nekog djeteta?
  • Da li se ima s nekim igrati?
  • Da li se uopšte može povezati s drugom djecom?
  • Kako izgledaju njihove aktivnosti?
  • Da li ga nešto boli?

Ipak, roditelji se ne trebaju toliko brinuti, jer djeca znaju veoma dobro objasniti kada nešto nije u redu. Razgovori sa djetetom, kao i personalom vrtića je od ključne važnosti. Takođe, roditelji mogu uporediti iskustva jedni s drugima, te na taj način dobiti ekstra objašnjenja za dječije reakcije. Možda postoje bolja rješenja od onih koje trenutno praktikujete.

Pronađite pozitivne opcije

Da bi dijete uživalo u vrtiću mora se povezati najmanje s jednom odgajateljicom. To djetetu pruža veće mogućnosti u komunikaciji i igri sa ostalom djecom. Dijete treba odrasle osobe koje su s njim i koje doživljavaju stvari na isti način. Ali, odrasli ponekad znaju imati negativan stav kada dijete ispoljava svoju energiju. Jednostavnije je kočiti tu energiju, nego pronaći druge opcije. Jedan od načina da se to uradi je pokazati zainteresovanost za djetetove namjere, biti dostupan za igru i jednostavno se uključiti.

Oporavak energije

Neka djeca se trebaju kretati da bi se mogla fokusirati. Kada im se kaže da sjednu i budu mirni, oni jednostavno počinju uznemiravati drugu djecu. Međutim, ako im se dozvoli da npr. crtaju, oni onda mogu sjediti i slušati priču.

Dok druga djeca grizu drugu djecu. Na koji način će se to rješavati zavisi od uzrasta djeteta. Ako je riječ o dvogodišnjaku, to nije nikakvo čudo. U tom uzrastu djeca zbog nedostatka riječi, koriste fizičku snagu da se izraze. Međutim, ako je riječ o petogodišnjaku, koji se zna veoma dobro verbalno izraziti, riječ je o agresivnom ponašanju ili čak regresivnom (dijete koristi već isprobane tehnike).

Zato je važno da odrasli koriste pozitivne i konstruktivne opcije, umjesto konstantnog protestovanja i negativizma.