Predškolski odgoj i obrazovanje- drugi ciklus
Kolegij: Istraživanje dječijeg likovnog stvaralaštva
Tema: Primarni simboli u dječijem crtežu
Seminarski rad potpisuje: Aida Teljigović
Ovaj crtež je nacrtao dječak 1, koji ima 3,4 godine. Jedino je dijete, otac je sss(srednje stručne spreme), a majka vss(visoke stručne spreme). Živi u gradskom području. Kasno se priključio u vrtić i ranije nije pokazivao nikakvo interesovanje za crtanje. Na pitanje šta je on to nacrtao, dječak mi je odgovorio da je to tobogan te da se on tu igra. U donjem dijelu primjećujemo ljudski lik, za kojeg možemo reći da je sam dječak. Kao što je i srazmjerno njegovom uzrastu lik podsjeća na punoglavca, gdje ruke i noge idu iz glave, a oči su veoma krupne. Dječak je crtež ctrao nekoliko minuta. Desnom rukom je crtao, a lijevom pridržavao papir. Pokreti su bili slobodni i dijete je davalo utisak da tačno zna šta želi nacrtati. S obzirom da je imenovao crtež, primjećujemo odnos krugova i tobogana, te njihovu povezanost. Jasno je da dječak počinje shvatati odnos između crta i i događaja iz iskustva. Boje nije koristio, niti je pokazivao interesovanje za njih.
Dječak 4 ima 2,5 mjeseci. On je nacrtao crtani lik Koritinko. To objašnjenje mi je dao njegov stariji brat koji ima 4, 4 mjeseca. Inače dječaci su uvijek zajedno i stariji brat ima očigledan uticaj na mlađeg.
Preuzmi seminarski rad: Primarni simboli u dječijem crtežu