Djeca imaju prirodnu potrebu za kretanjem. Zbog bitnog uticaja na psihofizički razvoj, kretanje i bavljenje sportskim aktivnostima važno je poticati i razvijati kroz igru. Svi programi organizovanog rada sa djecom u sebi imaju integriran ovaj aspekt razvoja. Ipak neophodno je dodatno pomoći roditelju u ovoj oblasti.
Razvoj samostalnosti djeteta, socijalni razvoj ali i razvoj inteligencije usko je povezan sa kretanjem. Važno je roditeljima savjetovati kada je pravo vrijeme da se dijete počne baviti određenim sportom i koje su motorne aktivnosti pogodne u kojem periodu razvoja. Svakako savjetovati šetnju, penjanje/silaženje stepenicama, odlazak u park, igre sa loptom i izgradnju samostalnosti još od rane dobi, čim dijete prohoda.
Osnovne karakteristike vezane za tjelesni razvoj trebaju biti poznate svakom roditelju, kako bi mogli djelovati u skladu s djetetovim potrebama.
Djecu treba poticati na osnovne oblike kretanja, puzanja, hodanja, trčanja, skakanja i dr., šetnje i boravak na svježem zraku, razne igre na otvorenom i u zatvorenom prostoru (igre u prirodi, „kolutanje“ u kućnom ambijenu, dodavanje s loptama, jastucima, igračkama.
Usmjeravanje djece u razne oblike tjelesne aktivnosti (razgovor s djecom koja ih sportska aktivnost interesuje). Sve aktivnosti se mogu provoditi u okviru škola sporta, sa različitim oblicima prirodnih kretnji, elementarnim igrama sa elementima određenih sportova.
Djeca počinju pokazivati veći interes za određenu sportsku aktivnost. Potrebno je usmjeriti djecu u različite sportove i sportske klubove koji provode propisane sportske aktivnosti za određenu uzrasnu dob djece. Djeca ove dobi su spremna za participaciju u grupnim/timskim sportovima jer mogu pratiti pravila igre.
Djeca pored sportskih aktivnosti u okviru škola ili vrtića mogu aktivno trenirati određene sportove ili se rekreativno baviti nekim od njih pod nadzorom odrasle osobe ili trenera.
Izvor: http://www.unicef.org/bih/ba