• Prati pogledom predmete/ljude u pokretu
• Ostvaruje kontakt očima
• Pruža ruke ka roditelju
• Okreće se prema izvoru zvuka
• Poseže za predmetima koje uoči/želi
• Odaziva se na ime i okreće se prema glasovima
• Proizvodi zvukove koji zvuče kao: «da», «ga», «ka», «ba» (ili već da-da, ba-ba)
• Ima omiljenu igračku
• Počinje imitirati zvukove i gestikulacije/ pokrete drugih
• Počinje kažipstom pokazivati
• Traži predmete kada ih sakrijete
• Podiže se u poziciju za puzanje (na koljena i dlanove)
• Držeći se za prste odrasle osobe, beba se diže u sjedeći položaj
• Održava ravnotežu u sjedećem položaju
• Istražuje rukama i ustima (stavlja predmete u usta)
• Udara predmetima od sto (druge predmete/površine)
• Voli se ogledat
• Maše ili bar reaguje na «pa-pa»
• Oglašava se/reaguje na muziku
• Ponavljajte radnje-pokrete-glasove za djetetom
• Nastavite sa jasnim dnevnim rutinama
• Opišite predmete koji interesuju vaše dijete, koje pokazuje prstom
• Imitirajte zvukove i riječi koje Vaše dijete izgovara
• Tražite radnje koje želite da vidite umjesto da korite dijete (umjesto “prestani”= “vrijeme je za sjedenje”, “vrijeme je za jelo”)
• Učite dijete uzročno-posljedičnim vezama kroz kotrljanje lopte, guranje autića, “ubaciti/izvaditi” kocku iz kutije
• Potkrepljujte dijete kada brblja i igra se sa predmetima
• Čitajte djetetu svakodnevno, razgledajte slikovnice skupa dok imenujete i opisujete predmete i boje
• Dozvolite djetetu da istražuje svoju okolinu i predmete
• Postavite ogledalo djetetu da može da se ogleda i napravite igru od toga
• Dozvolite djetetu da samostalno vježba ravnotežu u sjedećem položaju
• Puštajte djetetu muziku
• Igrajte se “skrivanja” iz vidnog polja (npr. „GDJE JE ____?“ sakrijte se, „EVO GA/JE.“)
Izvor: https://www.unicef.org/bih