Svijest o potrebama i emocijama drugih osoba kod djece

svijest

Kako dijete razvija svijest?

Sa dvije godine dijete počinje otkrivati svoje individualne želje. Tada se razvija svijest o sebi. U ovom periodu je značajan uticaj okoline u kojem dijete odrasta na to kakav način će razviti vlastitu individualnost. Kako dijete postaje svjesno sebe postepeno postaje svjesno i drugih osoba koje ga okružuju. Izgrađivanjem kod djece dobre slike o sebi povećavamo njihovu motivaciju i uspjeh, a lošom je smanjujemo. Socijalna iskustva koja dijete ima sa drugom djecom direktno utiču na dalji razvoj mišljenja i učenja konkretnog rješavanja problema.

Razvijanje empatije

Zapamtite – Vi ste model/uzor svom djetetu i usmjeravate ga od malih nogu tako što Vašim ponašanjem postavljate norme i dajete primjere ponašanja i shvatanja svijeta svom dijetetu. Razvijanje empatije traži vježbu i učenje. Razvija se oko treće godine. Razvoj empatije direktno utiče na stvaranje emotivno tople osobe, na sposobnost tolerancije i spriječavanje stvaranje stereotipa tokom odrastanja. Djeca u predškolskom periodu još uče emocije i ne treba od njih očekivati previše. Jedan od najčešćih savjeta je na vlastitom primjeru učiti dijete kako i šta to znači osjećati emocije drugih. Pozitivnim potkrijepljenjem djetetovog truda da razumije i saosjeća se sa drugima direktno utičemo na sticanje ove veoma važne vještine za razvoj dobrih emocionalnih veza sa drugima u budućnosti.

Koncept dijeljenja

Od rane razvojne dobi učite svoje dijete recipročnosti prvo ja pa ti, kroz hranu, igru, djeljenje igračaka… Jedna od važnih socijalnih vještina je učenje čekanja na red i dijeljenje pažnje, igračke ili bilo čega drugog sa nekim drugim djetetom. U predškolskom periodu strpljivost i nije uobičajena osobina kod djece, s toga je potrebno djecu kroz različite primjerene aktivnosti naučiti ovoj vještini.

Čekanje na red

Čekanje na red je vrijedna vještina koja olakšava kasniju socijalizaciju djeteta, smanjuje stres i frustraciju pri aktivnostima kada se dijete igra sa drugima. Učenje dijeljenja treba započeti sa učenjem dijeljenja stvari (igračaka, pa tek onda npr. hrane, jer igračke koje podijele mogu dobiti nakon nekog vremena nazad). Čekanje na red je lakše naučiti ukoliko je dijete učeno empatiji ili u koliko ima iskustva u igranju sa drugom djecom u igrama koje zahtjevaju saradnju da bi bile zanimljive djeci.

Izvor: https://www.unicef.org/bih/ba