Toalet rutina je sastavni dio razvoja i svako dijete ga savlada ličnim tempom

toalet

Toalet rutina je sastavni dio razvoja i svako dijete ga savlada ličnim tempom

Kada odlučite započeti toalet trening, držite se toga kao novog pravila ponašanja u kući. Odvikavanje od pelena je jedna od veoma važnih vještina svakog djeteta.

Odvikavanje od pelena

Odvikavanje od pelena je jedna od veoma važnih vještina svakog djeteta. Uzrast kada dijete može savladati ovu vještinu zavisi od djeteta do djeteta, ali većina djece ovu vještinu savlada između druge i treće godine. Sa učenjem treba započeti kada je dijete fizički sposobno za to i kada su za to ispunjeni određeni preduslovi. Ako Vaše dijete se probudi ujutru sa suhom pelenom fiziološki je Vaše dijete spremno za odvikavanje od pelena. Ako dijete može bar 3h biti suho, možete početi sa treningom. Kao i puzanje, hodanje i govor, odvikavanje od pelena je sastavni dio razvoja koji svako dijete treba da savlada ličnim tempom.

Vrijeme za to ne zavisi od inteligencije ili uspjeha na drugim poljima razvoja. Dijete koje je rano naučilo hodati ili progovorilo ne mora obavezno da ranije nauči da ide na tutu, a dijete koje ranije usvoji tu naviku ne mora obavezno ranije da nauči da čita. Razgovarajte sa djetetom o korištenju tute/wc šolje i skidanje pelene, to ne treba biti ni u kom slučaju negativno iskustvo. Potkrepljujte svaki pokušaj ili inicijativu korištenja toaleta. Ohrabrujte dijete da sjedi na tuti/wc šolji ili samo da pokuša. Ne kažnjavajte neuspjeh, usredsredite se na potkrepljenje svakog pokušaja i uspjeha.

Pored različitih priprema najvažnije je da:

• Skinete djetetu pelenu. U koliko još uvijek ne želi, ne insistirajte na gaćicama, ali mu onda obucite pamučnu pelenu, da bi dijete bolje moglo da osjeti kada je mokro. Izaberite tutu ili prilagodljivu dječju WC sjedalicu u skladu sa fizičkim potrebama djeteta, udobnošću i ličnim izborom.

• Razgolitite dijete s vremena na vrijeme. Za to vrijeme držite tutu u blizini, da može odmah reagirati na signal. Ako ga ne razgolitite obucite ga tako da može samo da se skine. Pazite na vrijeme. Većina djece kao i odraslih vrši nuždu u isto vrijeme. Djeca obavezno mokre kada se probude (ujutro ili nakon popodnevnoga spavanja) ili nakon što znate da je unijelo dosta tečnosti.

• Bilježite sebi vrijeme kada dijete vrši nuždu bar sedmicu dana i utvrdite najčešće vrijeme kada dijete vrši nuždu.

• Vodite dijete sa sobom više puta u toalet i objasnite mu čemu šta služi. Nemojte biti nestrpljivi i ostanite sa djetetom dok je na WC-u radi sigurnosti i podrške (npr. pjevajte pjesmice dok „sjedite“ par minuta, da bi se dijete opustilo.

• Kada primijetite da bi dijete moglo obaviti nuždu ponudite mu da sjedne na tutu, a ako prihvati i uspješno obavi svoj zadatak nagradite ga i recite kako ste ponosni.

U početku nemojte od djeteta tražiti da sjedi na tuti duže od jednog ili dva minuta

• Neku djecu uznemiruje ili plaši puštanje vode. Pričekajte dok dijete siđe sa sjedalice i zajedno povucite vodu, ili ako to dijete uznemiruje uradite to sami kad izađe iz toaleta.

• Ako se dijete umokrilo u gaćice nemojte ga ružiti samo mirno recite da se sada mora presvući i da drugi put treba koristiti WC- šolju ili tutu.

• Ne zbunjujte djecu tako što ćete mu ponekad skinuti pelenu, a ponekad “za svaki slučaj” ili kada Vama to odgovara odobravati takav način vršenja nužde. Kada odlučite započeti toalet trening, držite se toga kao novog pravila ponašanja u kući.

Priprema roditelja:

• Imajte dovoljno strpljenja jer uspjeh se ne postiže preko noći.

• Pripremite mnogo rezervne odjeće.

• Nosite tutu ili sjedalicu za wc šolju kada krenete iz kuće.

• Jednom kada krenete u “akciju” ne odustajte – jako je zbunjujuće za Vaše dijete kada mijenjate rutine, niste dosljedni.

• Nosite tutu sa sobom i kad idete u goste u početku odvikavanja.

• Možete nabaviti i sa djetetom čitati slikovnice o privikavanju na tutu. (prema Eisenberg, Murkoff, Hathawy: “ Šta da očekujete u drugoj i trećoj godini“ 2007.)

• Potkrijepite/nagradite dijete za svaki uspjeh: „što je suho duži period“, „kada uspješno koristi toalet“ i kada samostalno pokazuje potrebu/ želju za korištenjem toaleta.

Izvor: http://www.unicef.org/bih/ba