Oblici saradnje izmedu porodice i vrtića

seminarski rad

Oblici saradnje izmedu porodice i vrtića

 

Predškolski odgoj i obrazovanje – II ciklus

Kolegij: Partnerstvo porodice i vrtića

Tema: Oblici saradnje izmedu porodice i vrtića

Uticaj zaposlenosti roditelja na saradnju sa vrtićem

Seminarski potpisuje: Aida Teljigović

 

Sadržaj:

Teorijska osnova. 4

Preduslovi funkcionalne saradnje porodice i vaspitača. 4

Oblici saradnje. 7

Metodologija istraživanja. 9

Rezultati istraživanja. 13

Literatura. 14

 

Uvod

Saradnja porodice i vrtića važan je preduslov optimalnog razvoja i vaspitanja djeteta u institucionalnom kontekstu. Profesionalna uloga odgajatelja i životna uloga roditelja su veoma slične. Kada dijete pođe u vrtić, vaspitači i roditelji postaju saradnici na zajedničkom zadatku njege, vaspitanja i obrazovanja djeteta. Zbog toga je važno da roditelji i odgajatelji u međusobnu saradnju ulažu mnogo povjerenja, otvorenosti, tolerancije, objektivnosti i spremnosti za uvažavanje ličnih i profesionalnih kompetencija, razmjenu informacija o djetetu, usklađivanje vaspitnih uticaja i zajedničko rješavanje problema u razvoju djeteta.

 

Rezultati istraživanja
Na osnovu obrađenih podataka možemo zaključiti da je od ukupnog broja ispitanika, 62% žena, a 38% muškaraca. Iz dobijenih odgovora se između ostalog može zaključiti da je jedan od glavnih razloga zbog koje ne dolazi do saradnje između roditelja i vrtića, ustvari zaposlenost roditelja i neznanje oko ponuđenih vrtićkih aktivnosti u kojima bi oni mogli dati svoj doprinos. Roditelji su imali pravo da napišu bilo koji razlog koji oni misle da je relevantan, ai su izabrali zaposlenost. Većina roditelja, njih 9 želi samo informativni vid saradnje sa vrtićem s čime daju do znanja da ne žele veče učešće. Aritmetička sredina svih rezultata je 3, a standardna devijacija 3,87. Ovo je bio veoma mali uzorak, što objašnjava dobivene rezultate.

Preuzmi seminarski: Oblici saradnje između roditelja i vrtića