Šta Vi možete učiniti da podstaknete razvoj djeteta od prve do druge godine
Pomozite djetetu od 1. do 2. godine
•Djetetu treba sigurna, predvidiva okolina/svakodnevnica sa jasnom strukturom da bi se osjećalo sigurno i nastavilo s istraživanjem i slobodnim razvojem
•Hvalite i potkrjepljujte dijete za sva željena ponašanja, potrebno im je puno ohrabrenja i odobravanja!
•Čitajte djetetu svaki dan, neka dijete okreće stranice i pri tom mijenjajte redoslijed imenovanja predmeta u slikovnicama ( ja-ti-ja-ti)
•Dovršite riječ koju dijete pokuša da izgovori i pri tom je proširite (npr. dijete kaže “A” ili “auto” i pokazuje na “auto”, a Vi kažete: “Bravo! Jeste, to je crveni auto.”)
Vježbajte strpljivo izgovor sa djetetom svakodnevno
•Opisujte djetetu emocije koje iskazuje (npr. “Ti si sretna kad si u parku!”, “Kako si vesela kada dođe tetka!”, itd.)
•Ohrabrujte igre pretvaranja-“kobajagi”
•Ohrabrujte empatiju, suosjećanje s drugima (npr. kada neko dijete plače, ohrabrite dijete da ga/ je zagrli)
•Koristite kratke i jednostavne fraze kada govorite djetetu
•Postavljajte jednostavna pitanja
•Igrajte se šutanja, kortrljanja i bacanja lopte
•Djetetu obezbjedite igračke koje se guraju ili vuku, interaktivne igračke
•Ohrabrujte i podržavajte dijete da koristi čašu da pije i kašiku da jede samostalno,bez obzira koliko se pri tom uprlja
•Pravite balone od pjene da ih vaše dijete hvata i kažiprstom rasprsne
•Igrajte se igračkama koje su svrsishodne(razvoj mašte)
•Pokazujte mu kako da crta linije gore-dole i lijevo-desno, krug. (Potkrijepite svaki pokušaj imitacije ovih radnji!)
•Pričajte djetetu o konceptu korištenja toaleta samostalno i vježbajte kroz igru sjedenja na WC šolji sa dječijim sjedalom ili na tuti/noši
•Ohrabrujte dijete da prepoznaje kada je mokro/kada ga treba presvući, potkrijepite ga svaki put kada Vam to samostalno komunicira
•Pjevajte dječije pjesmice i brajalice
•Igrajte se igrice glasanja životinja (dijete pogađa «kako/šta kaže krava?» i «ko kaže muuuuuu?»
•Igrajte se «SPARIVANJA», pokušavajući na razne načine naći šta ide sa čim (Identični predmeti, različiti predmeti iste svrhe, predmeti i slike predmeta, itd.)