Autizam ili kako ga još zovu, klasični autizam je teški invaliditet. Javlja se često, ali ne uvijek, zajedno sa drugim poremećajima kao što su mentalna retardacija, epilepsija, oštećenje vida i sluha. Rodi se znatno više dječaka, nego djevojčica, sa autizmom.
Osobe sa autizmom imaju velike poteškoće da procesiraju i razumiju događaje i iskustva u potpunosti, te da ih povežu. Nedostaje im sposobnost suosjećanja s drugim ljudima, njihovim mislima, potrebama i osjećanjima.
Simptomi se mogu podijeliti u tri glavne grupe:
Razlog autizmu je u potpunosti nepoznat. Rezultati različitih studija i istraživanja ukazuju na biloške faktore, kao glavne uzročnike autizma. Djeca sa autizmom trebaju, rani, dobro planirani i intenzivni trening, da bi im se omogućio optimalan razvoj. Oni mogu kroz različite forme, ponašajnih i komunikacijskih treninga, naučiti da bolje razumiju svoje okruženje, ljude u njemu, ali i da sami budu bolje shvaćeni od okoline.
Mnoga sadašnja istraživanja nagovještavaju da je nedostatak uzajamne socijalne interakcije temeljni simptom autizma. Ponekad se neodstatak socijalne povezanosti može primjetiti odmah u prvim mjesecima nakon rođenja bebe. Roditelji kažu da njihova djeca skoro nikako ne upostavljaju kontakt očima, nemaju interesa da ih se drži u naručju i ukoče sa kada ih se drži. Mala djeca sa autizmom veoma rijetko iniciraju igru, teško im je da se igraju s vršnjacima i ne žele da učesvuju u grupnim aktivnostima. Njima takođe nedostaje sposobnost da procjene normalne reakcije u socijalnim aktivnostima. Djeca su često prestrašena među nepoznatim ljudima i ne znaju koliko blizu trebaju da stoje pored neke osobe. Kao mlade i odrasle osobe, pojedina djeca sa blažim stepenom autizma, mogu pokazati relativno normalne socijalne interakcije, ali i dalje ne žele učestvovati u grupnim aktivnostima, imaju poteškoće da ostvare bliska prijateljstva, nedostaje im sposobnost da razumiju tuđa osjećanja i pokažu duboku privrženost (Newson i Havanitz, 1997).
Rana dijagnoza, detaljne informacije i prilagođena podrška su temelji, koji mogu pomoći djetetu da se razvije što bolje. Djeca, takođe, imaju pravo na prilagođene programe u vrtićima/školama koje pohađaju.